Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

16 January 2010

BAHAGIA HIDUP BERSAMAMU


Hidupku tenang..
Hatiku bahagia..
Diriku aman & gembira bersama mu...
Inilah Luahan hatiku bilamana bersama mu seketika dulu. Walaupun kadang-kadang kau menjauhi diriku. Disebabkan aku curang padamu. Namun kau masih tetap menyayangiku. Kau terus menegurku tatkala aku tersilap. Kesakitan pasti menimpaku setiap kali aku mengguriskan hatimu. Ramai orang tertarik denganku. Wanita, harta & pangkat seringkali menguji kesetiaan antara kita berdua.
Kini, aku semakin jauh denganmu. Aku sering meninggalkanmu. Asyik dengan outstation dan kerja bertimbun. Kadang-kadang aku tidak dapat berjumpa denganmu seharian walaupun 5 minit. Hatiku menjadi gersang, kotor & keras. Basirahku terus menumpul. Ruh perjuanganku terus terkubur. Aku sentiasa lalai & asyik dengan kenikmatan dunia. Aku tak sedar aku dalam kehinaan & aku berpenyakit. Inikah balasan yang engkau berikan padaku? Aku tahu, aku akan tersungkur di jalan Allah ini bila aku meninggalkanmu.
Al-Quran engkaulah teman hidupku. Satu huruf yang aku hafal pasti akan ditanya. Bersediakah aku menjawabnya dihadapan Rabbul Jalil? Sudikah kau hidup bersamaku didunia & akhirat?
Renungilah kata-kata Dr. Sayid Muhammad Nuh: Wahai anakku, kau akan futur dijalan perjuangan ini , bila kau meninggalkan amalan soleh yang menjadi kebiasaan dirimu.

0 comments:

Post a Comment